Grafika o poetyckim, lekko surrealistycznym charakterze. Dzieło sygnowane, wykonane w 1973 roku przez znanego krakowskiego artystę Konrada Srzednickiego. Grafika opatrzona tytułem „Szklana z Murano”. Wykonana w mieszanej technice akwaforty i akwatinty barwnej, czyli technik druku wklęsłego wykonywanych poprzez trawienie kwasem metalowej płyty.
Niezwykle tajemnicza kompozycja. Jasna sylwetka młodej, zakrwawionej kobiety z rybą na głowie, wyłania się z ciemnego tła. Na pierwszym planie prócz przypominającej statuę figury kobiecej, widoczne są nieproporcjonalnie duże jabłko i gruszka. Drugi plan ukazuje widok Wenecji z maleńkimi postaciami w formie sztafażu. W tle najbardziej znane zabytki architektury włoskiego miasta na wodzie czyli m.in. Bazylika św. Marka, Dzwonnica, Pałac Dożów.
Ciemna kolorystyka pracy i nietypowa kompozycja przywodzą na myśl widzenia senne i dzieła surrealistów. Praca budzi w odbiory niepokój. Ślady krwi i zamglone miasto oraz nieproporcjonalnie duże formy na pierwszym planie pogłębiają poetycki wydźwięk grafiki.
Konrad Srzednicki (1894-1993) to polski malarz i grafik. Profesor grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Był członkiem „Rytu” i „Grupy 9 Grafików” oraz członkiem honorowym Akademii Sztuk Pięknych we Florencji. Zdobywał liczne nagrody na międzynarodowych konkursach m.in. Nagrodę na I Międzynarodowym Biennale Grafiki we Florencji w 1968 roku. Uprawiał malarstwo i grafikę warsztatową, głównie w technikach metalowych. Wykonał liczne litografie ukazujące widoki Krakowa. Jego prace cechuje poetycka interpretacja natury.