Wysokiej klasy dzieło polskiego artysty Stanisława Borysowskiego. Sygnowane w prawym, dolnym rogu. Obraz wykonany w technice farb olejnych na płótnie. Niezwykle dekoracyjna martwa natura. Kompozycja budowana za pomocą plam barwnych i światła. Stonowana kolorystyka, wspaniałe kontrasty ciepłych i chłodnych barw.
Borysowski stworzył swoje dzieło z wyraźnie zdefiniowanych pól, zróżnicowanych kolorystycznie i fakturowo. Praca o niezwykle dekoracyjnym charakterze, sięga do tradycji malarstwa w XVII-wiecznych Niderlandach. To właśnie w katolickiej Flandrii pojawiają się, malowane misternie girlandy kwiatów na neutralnym tle. Od tego czasu przedstawienia kwiatów, mimo że wciąż stosunkowo nisko w drabinie tematów uznawanych za najgodniejsze, zaczęły przyciągać coraz większą uwagę zbieraczy sztuki i kolekcjonerów.
Doskonale skomponowana martwa natura złożona z puszystych kwiatów i zielonych jabłek. Całość ustawiona na klasycznym stole, abstrakcyjne tło przywodzi na myśl ogrodową kratką porośniętą różowo błękitnymi kwiatami, które stanowią kolorystyczny odpowiednik stojących na pierwszym planie kwiatów w ceramicznym wazonie. Artysta w sposób mistrzowski posługuje się światłem i kolorystką. Obraz oprawiony w dekoracyjną, złotą ramę.
Stanisław Borysowski (1906-1988) to polski artysta, studiował na krakowskim ASP pod kierunkiem J. Pankiewicza, wyjechał na stypendium do Włoch. W czasie II Wojny Światowej mieszkał we Lwowie, następnie został profesorem i kierownikiem Zakładu Malarstwa na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Toruniu, a równocześnie uczył w Gdańsku, gdzie został dziekanem Wydziału Malarstwa. Lider Grupy Toruńskiej. Borysowski zajmował się malarstwem, również ściennym i grafiką, szczególnie upodobał sobie technikę barwnej litografii i linorytu. Twórczość Borysowskiego zmieniała się stylistycznie, początkowo widoczne były wpływy Pankiewicza, jednak artysta z czasem zrezygnował z figuracji, zaczął tworzyć abstrakcyjne dzieła w które włączał sugestię przedmiotów.